söndag 20 december 2009

Vintervärld

Denna morgon har vi ett otroligt vackert fint vinterlandskap i ett fint dalande snötäcke. När jag styrde min kos mot PFV så var det ett Gävle som var så fint att jag önskar att jag inte hade behövat gå in utan bara sätta på mig täckbyxor och vara ute och vandra och känna flingorna på min kind. Det är så otroligt härligt när det är sånna hära morgnar.
Men nu sitter jag på jobbet och ska göra några knop och hoppas på att vi får en trevlig och skön dag.

Våran går dag bestod av att jag fick en behövlig sovmorgon efter att kvällen före ha suttit med min trevliga svägerska och min man och druckit lite glögg och några öl. Är ju inte van att dricka så det behövs så lite för att jag ska få lite skallebank...

Sedan bar det av till Tomaskyrkan för att vara med på Hugos dop, jag fick äran att vara förste korsbärare och fick läsa en dikt i kyrkan, mycket trevligt!
Hade en väldigt trevlig och skön dag. Tog en sväng förbi graven för att se att allt var i sin ordning och att se att ljuset lyste fortfarande och det var så vackert.

Sedan bar det av hem och lagade en fin middag som vi bjöd kära mamma på. Vi passade då även på att äntligen äta med våra jultallrikar och det var så mysigt och fint.

Nä men nu har jag babblat och babblat nu lär jag jobba åxå :)

Tjing tjong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar