söndag 27 december 2009

Kylslaget!

Men idag var det riktigt kallt ute och det var inte vad jag hade väntat mig. Men det är bra mysigt att gå upp tidigt och sitta och titta ut i mörkret och mysa med lite härlig frukost och lite stearinljus....mmmmm. Men det fick inte jag göra utan det var att göra sig klar och åka till jobbet :). Men det är bra härligt det åxå. Ensam på vägarna och plogat och fint.

Gårdagen bestod som vanligt vill jag säga av att hosta och hosta och hosta och slemmingt och uäh!
Var faktiskt så illa att jag när vi kom hem till lilla kära mamma lärade ringa till rådgivningen varpå dom gav mig en tid på familjeläkarjouren kl 18,00. Väl framme och vid mötet med läkaren sa att direkt han lyssnade lite på mi gpå bröstet -Det här är astma, hör jag direkt här!". Så efter att fått inhalerat med syrgas och luftrörsvidgande öppnades helt otroligt en ny värld, nu fick jag äntligen luft! 12 betapred tabletter och en till omgång med inhalering, lovely!

Fick kortisontabletter utskrivna och en inhalator som jag skulle ta vid behov, underbart.
Så nu är det bara att tänka ut vad som kan vara boven i dramat som kan ha satt igång denna allergiska astma reaktion. Men det är då underbart att det går att få luft för det har varit lite snålt på den fromten de senaste tre veckorna. Så nu efterhand komms det att tänka på olika saker som jag har märkt varit jobbigt och som gett det sämre att andas, vilket jag förstår idag, och som gett mig evinnerlig huvudvärk. Jag tänker givetvis först och främst på den otäcka RÖKLUKT som folk drar med sig in och alla som tycker att jag har varit fjantig och bara klagat på dem: men nu kära folk är det totalt rökfritt innanför våra gränser och det innefattar ingen cigg innan ingång. Men det blir svårt att få gamla hundar sitta och då tänker jag mest på de som är 65+ inga nämnda och inga glömda. Givetvis är det annat åxå som stark parfymdoft och dyligt, har ju alltid varit känslig för dofter.
Men det här har verkligen varit en läxa för mig och inser ju nu ännu mera hur lilla Alice har det fast hon kan ju inte riktigt förklara och göra sig förstodd som vi kan. Men det märks ju tydligt på hennes humör hur hon mår...så nu är det verkligen vaksamhet som gäller.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar