fredag 11 december 2009

Varför????

Blir snart riktigt TOKIG på denna förbannade hosta, vill aldrig ge med sig...hostar så det värker i alla magmuskler (jippii jag sånna!!!!). Har varit tvungen att säga ifrån mig jobb ihelgen och det var super tråkigt hade verkligen sett fram emot det.

Men i allt tok så har min underbara man målat om i hallen så nu är den gräddvit ist för gul så skönt och det blev super fint! nu är det bara vardagsrummer kvar!

Igår var vi iväg på föräldra fika hos dagmamman när vi hämtade lill damen och det var så trevligt synd bara att jag inte var det minsta pigg men det gick. När vi kom hem somnade Alice som en stock på soffan, dom hade varit i en lokal med 15 barn ca och det blir annat mot för vad hon är van med så hon var riktigt trött.
Sedan när det var dax att gå och sova för kvällen så började hon klaga på att det värkte i vänster öra och när hon väl somnat så vaknade hon efter 45 min och gallskrek och hade sån värk och så höll det på lääääänge.
Vi fick sitta i soffan med henne för att det skulle släppa trycket men så fort vi lade henna i sängen så vaknade hon nästan direkt med värk...inte roligt när dom små liven har ont.
Satt uppe med henne till halv 2 och sedan gick vi och lade oss i vår säng och jag fick massera hennes öra hela tiden. Men idag har hon inte sagt något och jag hoppas verkligen att det är över för denna gång. Vi somnade på soffan vid 11 idag och vaknade kl 14!! så skönt men hon har feber men det kan man stå ut med bara hon slipper ha ont i öronen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar