lördag 12 december 2009

Lördagsmys

Idag vaknade vi till äntlige lite SNÖ på marken! Härligt!
Skulle ha bakat pepparkakor och pepparkakshus och vi kände oss pigga imorse men kände efter ett tag att vi inte skulle orka så det blev att ringa till mormor och styra om till en annan dag. Men Alive var ju eld och lågor över snön och ville verkligen ut så vi gick ut en lite stund så hon fick leka i snön och så att jag fick känna lite sn under mina fötter, i like!
Det var så skönt att när vi var ute så började det snöa för fullt och det såååå härligt!

Men efter lunchen blev jag super dålig och trodde bokstavligen att jag skulle svimma. Och Micke som skulle ut och käka med sina arbetskamrater, jag var nästan på väg att säga att han skulle lära vara hemma med mig för jag blev riktigt rädd. Tog alvedon och gick och la mig och tänkte tillbaka på hur det var för ett årsedan idag, då var jag inlagd på infektion och var sjukt dålig trodde då att jag aldrig mera skulle komma hem, och tyvärr var det den där känsla som bet tag imig idag. Att jag kommer att hamna på sjukhuset igen. Blev lite piggare när jag vilat men inte mycket. Men Micke åkte och köpte loka och det kunde jag dricka hur mycket som helst kändes det som. Sedan blev jag faktiskt pigg så jag är i efterhand nu bomb säker på att jag höll på att bli uttorkad då jag inte har kunnat dricka så mycket de senaste dagarna så det var skönt. Så nu blir det mycke loka ett tag.

Alice och jag blev ensamma på efter middagen och kvällen när Micke åkte så vi har haft riktigt mys med bilar, ostkrokar och bolibompa. Så himla mysigt att få vara lite själva iband är ganska sällan som vi är det så nu när jag blev pigg var det så mysigt. Nu sover lill princessan och jag ska njuta av tystnaden och titta på robinsson.

tingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar