onsdag 9 december 2009

Morgon stund...

...har guld i mund! Finns inget härligare än att bara få vara jag, har nyss lämnat av lill tjolanta hos värdens bästa dagmamma och maken har fått sig en behövlig sovmorgon och själv sitter jag och lyssnar till ljudet av vattnet som porlar i akvariumet och sippar på min morgon kaffe och inser att jag har ett för j***a bra liv!
Jag bor i ett radhus som jag stor trivs i, har världens absolut bästa man och tillsammans har vi jordens underverk. Går i skolan vilket jag (förutom tentor) tycker är det bland det bästa som finns när man som jag har hittat helt rätt utbildning. Vi är inte rika på pengar men vi är väldigt rika på omtanke, kärlek och vänskap. Vilket betyder trots allt mer än alla pengar i värden (men det underlättar med dom tunna sedlarna).

Jag önskar att alla får uppleva och känna denna tacksamhet och att verkligen kunna uppskatta det och inte bara vara negativ. Att vara positiv och se ljust på allt är viktigt i denna gråa värld, det finns redan för många bittra människor och världen behöver inga fler!

Så sprid lite ljus på vägen och skänk ett leende till den du möter det kostar så lite men ger så mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar