torsdag 7 januari 2010

Snön faller...

...och vi med den...
ja nu kom det ett litet annorlunda väderlek, ist för -25 grader har vi -11 och snöfall. Härligt med lite omväxling tycker jag. Så nu får jag springa ut och få lite luft och skotta emellanåt. Men det är bara bra att få lite frisk luft nu när jag sitter och läser och läser och översätter och översätter. har ett kapitell kvar att läsa som jag måste bli klar med tills Elin kommer imorgon och ska sammanfatt det som vi har läst, om vi nu kommer ihåg...

Sitter för omväxlings skull hemma och läser idag och det är såååå härligt!
Alice hos dagmamman och Micke är och jobbar, ska vara ärlig och har faktiskt längtat efter denna dag när jag kan sitta hemma och plugga i ensamhet och tysthet. Skolan i alla ära är bra men det är väldigt skönt att få vara hemma en dag och verkligen ha tyst när jag läser.

När jag är klar med läsningen och om jag hinner innan det är dax för hämtning så ska jag prova min nya symaskin som jag fått av min älskade mamma.

1 kommentar:

  1. Den stora är hos mormor så jag och Hugo har det bra här inne i värmen efter en ganska jobbig morgonpromenad med vagnen.

    SvaraRadera