torsdag 28 januari 2010

Härligt väder

Jag njuter för det mesta av detta väder men det skulle inte göra så mycket om dom kunde vara lite effektivare med snöskottningen. Tycker att för varje år som går blir det bara sämre och sämre. Anställ några av alla arbetslösa som kan gå upp och hjälpa till. Är glad att jag inte skulle ut med barnvagn för det är i stort sett omöjligt. Tänkte på min kära vän Malin när jag pulsade imorse och undrade hur i hela friden hon ska komma till dagis med Klara. Inte lätt och troligen en dusch när hon kommer hem efter det gym passet.

Har starka funderingar på att gå coh köpa en kopp kaffe nu är riktigt i behov av det känner jag.
Sedan sak jag fortsätta läsa Juridiken- En introduktion till rättsveteskapen, riktigt roligt inte så att jag skrattar men det är intressant att läsa.

Vi har även fått hem målare kladd idag som ska tapetsera Alice rum och hon är såååå stolt för hon har fått välja tapeter själv. Så när han kom imorse viskade hon till mig: "Mamma säg att jag ska ha rosa tapeter med hjärtor." Väldigt viktigt att hon får tala om det...barn är härliga.
Så igår tömde vi hennes rum och ställde in hennes säng i vårt rum så där har hon sovit hos oss inatt och det gick riktigt bra. Med andra fick jag sova på min säng halv själv, underbart!

1 kommentar:

  1. Jo nog fick jag kämpa. Men värst var det i onsdags på väg hem kl 14. Då blåste det rätt i ansiktet och snön var så tung att dra vagnen. Eller snarare trycka på vagnen. Men, men vad göra.....

    SvaraRadera