lördag 2 januari 2010

Äntligen lördag

Då var det lördag och en ledig dag, härligt!
Är super trött efter gårdagens lill sömnnatt men det tar jag igen inatt. Har varit ganska flitig idag faktiskt, har dammsugit, tvättat två maskiner tvätt, stekt en stor laddning pannkaka, gjort en till skinka (vet att julen nästan är över men det är ju sååå gooottt), varit ut och skottat två gånger, lekt i snön med lill tjejen och gjort pärlarmband. Så nu borde jag kunna få ta det lungt resten av dagen, men vet med mig själv att det kommer jag inte att kunna göra.

Tycker att det är så rofyllt att sitta i ett annat rum än Micke och Alice och lyssna på dem. Just nu så håller dom på att bygga pussel och Alice sjunger för full hals, härligt.

Imorgon ska jag jobba hela dagen och sedan är det måndag igen och all ledig tid är slut så nu gäller det att försöka njuta av denna dagen innan den har blivit slut.

Och snön den bara vräker ner och härligt är det, vi har nog fått över 3 ½ dm snö sedan nyår. Mig gör det inget att det kommer och jag njuter av att inte behöva vara ute med någon hund nu när graderna sjunker igen. Nog skulle det vara härligt med en liten hund men inte att vara ute i kylan flera ggr om dagen, burr.

Ja då ska jag ta och plocka bort ljusstakarna som vi haft på bordet och tänt till advent.
Tjipptjopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar