tisdag 23 juni 2009

Sommar

Men vilket otroligt väder vi har fått! bara att tack vår skapare för att vi har denna härliga värme. Är nästan lite skönt att jobba inne med AC men jag ska inte klaga det är det här som vi har längtat efter och nu äntligen har fått.

Idag har jag varit med Alice upp till barnkliniken på återbesök, läkaren ville att vi skulle komma nu för att se hur hon mår denna tid med pollen och allt som far omkring. Vilket vi tycket var jätte bra eftersom hon var väldigt dålig förra sommaren med astman och allergierna. Men vi har verkligen ett bra skydd på henne nu för hon mår jätte bra, hon var lite tung i andningen när det var mycket regn och fuktig men annars har det varit bra. Det som var så bra idag var att han tyckte att vi kunde trappa ner på medicin om ett tag och det vore ju jätte bra om kan ta bort något lite då och då. Ska bli intressant att se hur det lyckas med det nu när vi har fått upp en bra grund för henne.

Har tagit ett stor tag sen jag kom hem har gjort ren tvättmaskinen från allt lort och tvättmedels rester som fastnar. Just nu tvättar jag ur den i 90 grader med citronsyra och lite ättiksprit. Passade då även på att damma och plocka i ordning där inne på samma gång. Det blir verkligen otäckt i en tvättstuga. Har varit på max och myst i det härliga vädret med mormor, Alice tyckte att det var så roligt där med rutchkanan och hoppborgen.

Nu ska jag göra mackor till min man så han har något att stoppa i sig när han kommer hem.

Tingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar