måndag 22 juni 2009

Måndag och sol

Vilken bra start på den nya veckan med strålande sol och blå himel! Och denna härliga dag startade jag med att arbeta 7-18, vilket jag inte har gjort på flera månader, kändes lite konstigt men man vänjer sig snabbt. Mormor har hämtat Alice hos dagmamman och det har varit jätte kul för henne att få åka hem med mormor. Ska även bli hämtad av mormor imorgon så hon har en rikitigt rolig vecka.

Vi får hålla tummarna för att värmen har kommit för att stanna, Alice frågar varje dag; "Mamma är det sommar idag?" var på jag svarar
"Ja"
"Då kan vi ta fram poolen!" säger en överlycklig tjej och jag kontrar
"Inte idag det måste bli varmare..."

Hur ska man kunna förstå när man är 3,5 år att man tar fram poolen när det är sommar men när det är sommar är det inte tillräcligt varmt! Så nu hoppas jag på värme för min dotters skull mest.

tjopptjopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar