fredag 12 juni 2009

Sjung om studentens...

...regninga dar! Fyh vad jag tycker synd om alla studenter som går igenom sitt livs stora dag och har ett otroligt minne för livet och ska behöva göra det i spöregn. Fördelen kan vara att det inte blir så många olyckor med studenter som ramlar av lastbilsflak.

Sitter hemma ensam och tittar på finalen av Talang och har precis ätit en räkmacka och känner mig en aning ledsen. Inte för att jag är ensam utan för att jag kan tycka att livet kan vara rätt orättvist, jag har en nära anhörig som inte har det allt för lätt i livet och när jag tänker på honom blir jag lätt sentimental. Önskar att jag kunde vara lite närmare honom och kunna hjälpa till när det behövs men tyvärr är det allt för många mil mellan oss... Känner mig rätt fjantig som sitter och gråter och skriver men ibland bara kommer det och det är rätt skönt att få ha en sådann stund...han brukade spela Elvis för mig, favoriterna "In the ghetto"och "Suspicious minde".

Jag började tänka på honom idag när jag var på jobbet för en av mina kollegors son gick ut nian i veckan och han var så modig och sjöng för hela skolan! Hur duktig som helst!
Måste visa klippet som ligger på youtube! Han sjöng just "In the ghetto".

http://www.youtube.com/watch?v=x3wIV87Ich4

Nu ska jag samla mig och ev ta och sticka på Alice kofta lite, ha en underbart trevlig kväll!

Tjingtjong

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar