måndag 28 september 2009

Vilken härlig dag!

Allt har gått fel känns det som...Sätter mig i bilen och ska skjutsa Alice till dagmamman och kommer ihåg att det lyser en liten obetydlig lampa som betyder att det är fel i motorelektroniken...låter kul och billigt!!! O ja!
När jag ska åka från dagmamman och då startar inte bilen försöker igen och denär fortfarande död...men sen får jag igång den och tänker att jag åker till OK och fyller på olja för det är säkert det som är felet. Tittar på stickan men det är inte dåligt men fyller på för säkerhets skull. Får igång den men på låga varv vill den lägga av så jag åker till mamma och lånar hennes bil var på min bil lägger av igen när jag ska backa och ställa den tillrätta. Vid detta lag känner jag #!#?¤ bil!
Kommer till skolan sen till föreläsningen efter att fått åkt runt runt och letat efter en parkeringsplats. Som tur är går skolan bra!

Åker hem och ska hämta bilen och när jag startar den är det lite segt men det går och det låter konstigt från avgasröret och svart rök kommer ut, bara att gå in till min otroligt snälla mor som bogserar hem bilen. Men innan vi hittar vart vi sak sätta bogserlinan på min bil...ringer min bror som står och jobbar men som är så snäll och hjälper mig iaf. Hittar det och bilen kommer hem! Yes!!!
Så nu är det bara att bogsera ner den till Volvo imorgon och invänta att få punga ut med någon glad själs lön!!! För det lär ju kosta en hel del...

Tack och hej leverpastej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar