fredag 4 september 2009

Sjukt barn

Denna dagen började bra, alice kom in till oss första gången kl. 05:45 och det är kors i taket att hon inte har vaknat tidigare, men förklaringen kom när hon kröp ner hos mig, hon var varm varm varm. Och just idag var den dagen när hon inte fick vara sjuk! Jag har obligatoriskt seminarium med redovisning, Micke har sista dagen innan provanställningen och han måste sälja ett visst antal idag så han lära jobba och Alice själv hade sett fram emot en tågresa till Järvsö och gå på Järvzoo med dagmamman! Så jag kan lova att det blev en ledsen liten tjej när hon skulle vara hemma. Inte roligt men det gick bra efter en liten stund.

Själv ringde jag till mina kloka och förstående gruppmedlemar som förstod min situation och allt löste sig genom att jag fick maila min presentation som jag skulle ha gjort av en av dem. Pratade även med läraren och hon var så förstående och sa att det inte gjorde något eftesom jag varit med på arbetet fram tills idag. Behövde inte heller göra någon extra uppgift vilket det har varit sagt att man ska få göra om man inte är med under dagen men det gick bra ändå denna gång. SKÖNT!
Nu ligger lill hjärtat och äter äpple och tittar på trolltider. Ska sätta mig med henne och mysa nu.

Tingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar