lördag 19 september 2009

Solstrålen

Hon tittar på mig nykat och viskar: God morgon, mamma är det lördag idag?
Var på jag svarar viskande: God morgon, ja det är lördag idag.
Hon lycklig och viskar: Hurra, hurra, hurra det är lördag hipp hipp hurra idag är jag ledig!

Det är härligt med barn allt kommer spontant och det går verkligen att se vilket humör dom är på och vad dom känner. Men samtidigt får jag dåligt samvete att hon inte kan vara hemma mera när hon tycker att det är långa och många dagar hos dagmamman.

Igår blev det en flaska rödvin och en cider, Micke drack starköl och till det satt vi och tittade på Youtub klipp, mycket roligt. Vi hade en underbart roligt kväll tillsammans.
Idag ska vi åka ner på stan som vi brukar göra varje lördag och strosa runt och alltid blir det en sväng ner på bowlingen för brallan ska absolut ner dit varje gång, lite roligt hur dom kan tycka om att göra vissa saker. Ska även leta vinter vantar till Brallis, hoppas för guds skull att dom inte är slut nu när vi är lite sent ute. Sedan nalkas det party mot kvällen men i ärlighetens namn känns det lite som att jag är nöjd efter vinet igår men det blir kul bara jag kommer iväg det vet jag.

Party on

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar