tisdag 8 september 2009

Tiden går

Känns som jag skrev igår men tydligen så var det flera dagar sedan. Så vad har hänt, Alice hade feber fram tills på fredagskvällen sedan var den borta, skönt. Var ner på stan på lördagen med mormor och shoppade lite. Jag var ute efter ett fleece fodrat gummiställ till hösten åt Alice tycker dom är så otroligt bra. Var ute efter ett Didrikson för deras byxor är så bra som har som en innerbyxa i det är liksom hängslen så hela kroppen håller sig varm men jag var för sent ute så det var slut överallt, fick prova ett Mc Kinley ställ istället och hoppas på att det blir lika bra tjänade iaf en hacka eftersom det bara gick på 500 kr så det var bra. Huvudsaken är ju att hon är torr och varm. Hittade även några mössor och ett par vantar till brallis.

På kvällen var jag och Pia till Björke på middag hos Eva och hade det så super trevligt. Vi satt i Evas "varma" uterum...hade det jätte trevligt och mysigt! Eva hade tända ljus och en brasa så härligt. Väldigt god mat och efterrätt och en massa gott till senare. Mums! Flickorna drack vin medans jag drack kaffe för jag var en ordningsam tjej som körde hem. För vi var till pappa och firade honom på söndagen istället för på onsdag när han fyller. Svårt att åka på kvällen när alla har jobbat hela dagen och Alice är trött och grinig, näe det var bättre på dagen. Hade det super trevligt men jag var ju så trött från kvällen före är inte van att vara uppe så sent.

Igår skulle Alice ha varit till dagmamman men hon grinade först när vi vaknade när jag sa att vi skulle gå dit och sedan när jag gjorde henne klar strax för kl nio så jag hade inte mage att skicka iväg henne när hon inte behövde gå. Så hon fick vara hemma med mig och vi var istället och handlade skor till lilla damen. Det vart ett par stövlar, ett par kängor och ett par tennisskor. Nu är det ett par allvädersstövlar som behövs men det blir en annan dag.

Nu ska jag gå och köpa mig en kopp kaffe och sedan gå och träffa mina gruppkompisar för lite grupparbete. Vlir mycket grupparbeten på denna kurs vi har 6st gruppuppgifter + en hemtenta. Känns som det är mycket nu!

Tingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar