söndag 24 oktober 2010

Vilodag

Söndag och med det vilodag. Ska bara göra vissa saker som jag känner att jag vill göra föra att jag ska bli nöjd. Inte några måsten bara för att få lite ro i själen. Men det är inte mycket och inte betungande. Ska dammsuga och torka golven, kör nu lite sängkläder i maskin och ska ringa hit någon som är starkare än jag som kan hjälpa mig flytta några stenplattor på gräsmattan. Blir efter lunch en tur på området för att få flera namnunderskrifter som sedan skall skickas in till bostadsföretaget. Ett hån att dom vill ge oss 5% i hyreskompensation för tiden dom hållit på med huset. Helt absurt och orimligt, hos oss började dom den 16 augusti och är inte klara än! Oförskämt!

I skrivandetsstund är kl 9:35 och det är fortfarande -1,8 grader ute och det har varit 3 domherrar i trädet så nu kan det komma lite snö snart. Hoppas hoppas hoppas!
Om bara vi kunde få en gräsmatta som ser ut som en gräsmatta och inte som det vore flera kratrar som slagit ner skulle jag vara nöjd.

2 kommentarer:

  1. Har ni tur så får ni 1cm jord och lite gräsfrön liggande löst ovanpå,så fick vi/Milla

    SvaraRadera