tisdag 12 oktober 2010

Länge sedan

Jag förstår inte att tiden rinner iväg så fort att jag knappt hinner blinka.
Vill så gärna hinna med och blogga varje dag men det har varit så mycket att jag knappt har hunnit med.
För att göra en liten tillbaka blick så har jag haft fullt upp med Hugos 1 års present som jag har broderat en julkalender,bilder kommer senare, den blev riktigt fin vill jag säga. Så på lördagen var vi på barnkalas och på söndagen kom familjen Nordström hit och blev kvar hela eftermiddagen och det var så trevligt, men trevligast av allt var att dom tittade på ett radhus i huset bredvid oss och det skulle verkligen vara en dröm att få dom som grannar. Hade då äran att få ha lill Hugge för oss själva medans dom var iväg och det var så roligt, han är verkligen en liten dröm och han är så go att man nästan vill äta upp honom. Lill bubben som Alice säger, tänk om vi kunde få lill bubben säger hon. Ja men jag tror inte att dom vill bli utan honom säger jag näe svara hon och tillägger att vi kan få låna honom en dag. Och det skulle nog gå så bra tror jag.
Även gårdagen hade vi besök av Malin med barn och det var så kul och tiden gick som alltid jätte fort. Vi åt då Köttfärssoppa och den är så god så det kan jag verkligen rekomendera att göra nu när dagarna börjar bli lite kalla. Receptet kommer nedan:

Köttfärssoppa
3 potatisar
2 morötter
1l buljong
200 g köttfärs
1 st gullök
1/2 dl chilisås
1/2 msk paprikapulver
1 krm svartpeppar

Skiva potatis tunt och grovriv morötterna. Lägg potatis och morötter och koka i buljongen på svag värme ca 15 min. Hacka och fräs löken tillsammans med färsen. Blanda ned chilisås och kryddor. Rör ned blandningen i soppan och låt det koka ytterligare 5 min och smaka av. Servera med nybakat bröd till.

Ljuvligt gott!

Dag idag består av jobbsök och jag känner på mig att jag kommer att få ett snart!
Men jag höll på att glömma det viktigaste, jag har köpt en ny kamera!!! Äntligen har jag fått en systemkamera!!!! Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar