lördag 1 maj 2010

Sköna maj välkommen

Ja hon blev välkommen med en dag med arbete och när jag kom hem så var det en DOMHERRE i busken och vid fågelbordet...världen är upp och ner, ingen på hela vintern men nu när våren är här då kommer han. Bara att invänta snö innan nästa veckas slut! Brukar alltid vara ett säkert tecken på att det kommer snö när domherren visar sig. Bara att vänta och se vad som kommer.

Sitter nu i min ensamhet och tittar på körslaget och jag hoppas att Team Picasso vinner, det är ooooolidligt spännande!
Ska se om jag orkar göra något vettigt innan jag somnar in för kvällen eller om jag ska dra på det tills imorgon, lika bra att beta av allt som kan göras innan måndagen kommer med alla måsten och krav. Finns så mycket ändå att göra dom dagarna så får bli att göra lite vettigt nu med. Det klär sig inte att lata och inte få något alls gjort när högarna hopar sig. Livet är en fest, eller hur?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar