söndag 9 maj 2010

Tiden går...

Oj va fort tiden har gått och jag har inte bloggat på flera dagar! Fy på mig!
Men det har varit ganska mycket så jag har inte haft en tanke på att sitta vid datorn och det är faktiskt ganska skönt att vara lite data fri emellanåt.
Men det har hänt en heldel i alf, i torsdags var Malin, Hugo och jag till Källviksgård och fikade vilket var mycket givande för själen. Sen på kvällen så fick vi hem våra nya sovrumsmöbler, så kul! Det tog hela kvällen att sätta ihop och fixa det. Fredagen fick Alice vara hemma och få lite lång helg, jag tycker att det är så viktigt att hon får vara hemma så mycket som möjligt och inte behöva iväg varje vardag. Det kommer tids nog så mycket måsten och krav att det är bra att låta barnen få möjligheten att vara hemma och bara vara. Barnen är det viktigaste vi har och dem måste vi vara rädda om.

I lördags var ner till Bomhus centrum på Zillah och Totte och gissa om Alice var överlycklig? Hon gillar verkligen Totte, efteråt var det signering av skivor och idolfoton. Vi köpte en Totte apa och en skiva till Alice och nu kan hon nog varje låt på skivan!

Mormor kom i fredags och ville att Alice skulle sova hos henne mellan lördag till söndag så vi fick en hel kväll för oss själva som vi inte var beredda på. Och det var faktiskt riktigt skönt att få sova ut en morgon och framför allt eftersom jag ska börja jobba imorgon.
Har varit hos pappa hela dagen och varit ute i hans trädgård och poat och det har varit så skönt att vara ute för solen sken och det var varmt och skönt. Alice tyckte att det så skönt att slippa alla kläder...jag förstår henne.

Här är vår nya säng när vi hade fått upp den
på kvällen.


Gaderoberna som står i fotändan av sängen, så skönt
med stora som kläderna kan hänga fritt i.

Vår gamla sänggavel, någon som är intresserad?

Den är tillsalu och fort ska det gå, bäddmåttet är 180 cm.

Vi har faktiskt en till sänggavel i trä som är nedslipad och jätte fin,

samma mått som stålramen.

2 kommentarer:

  1. vad fint det blev och vilka fina tapeter. Har jag sett dom?

    SvaraRadera
  2. Tror inte det, dom tapetserade för ca två månaders sedan.

    SvaraRadera