lördag 14 mars 2009

Städ dag

Idag har det varit en lugn och skön dag. Började med en lång frukost tillsammans och sedan började jag plocka i köket, hade så mycket papper och tidningar som låg. Har inte plockat på hela veckan och då blir det bara lagt på en hög. Passade då på att damma och torka över allt, kunde även ha altan dörren öppen så att det kom in frisk luft. micke hade dammsugit igår när jag kom hem så det var bara att dammsuga bort det som kom på golvet efter all dammning. Men gud va skönt att änligen ha fått allt detta gjort. Passade även på att tvätta lite.

Sedan kom Ulrica och Jonathan hit och lekte, Alice blev över lycklig när dom ville komma hon sa att hennes kille skulle komma. Dom sprang upp på hennes rum på en gång och lekte. Så Ulrica och jag kunde sitta och bara prata.

Nu har vi ätit lövbiff gryta och ris, det är så himla gott. Det är curry, kokosmjölk, soya, sambal, buljong, salt och peppar. Smakar hur gott som helst.

Jag har beställt kläder från Haléns och dom kom igår så vi hämtade paketet innan vi åkte hem. Jag har aldrig beställt kläder därifrån men det lustiga var att jag kunde ha alla kläder som jag beställt förutom jeansen som var lite trång i midjan. Det som är lite kul är att man upptäcker hur man ser ut på ett helt annat sätt när man provar nya kläder. Gamla har en förmåga att alltid sitta ok men nya kan verkligen sätta griller i huvudet på en. Så det här med jeansen fick mig att inse att det inte går att vänta längre, nu ska det börjas promeneras igen!

Höll nästan på att glömma att det igår blev klart på jobbet att from april ska jag jobba med att rekrytera in sommar vikarier och det ska bli super kul, kommer att jobba med till maj-juni någon gång. Så det var meningen att vara kvar och lära mig något nytt. Det är alltid bra med någon ny merit. Ska bli jätte kul med något nytt.

Nu ska jag kolla klart på bolibompa med Alice och sedan ladda för Melodifestivalen. Hoppas rätt låt vinner!

Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar