tisdag 9 november 2010

Sjukstuga

Nu var det ett tag sedan jag skrev men med all rätt att vara borta när jag legat dålig med halsfluss. Första gången som jag har fått det och det har verkligen varit en pina. Usch och fy va det varit kämpigt. Kände redan i onsdags att det var något fel och på fredags morgonen pä jobbet var jag tvungen att ringa HC och be om en tid men dom tyckte att jag skulle avvakta och ta ipren som var avsälllande för halsen och ta strepsil tabletter. Jag var så svullen i halsen då att det kändes som en köttbulle satt fast i halsen. Kvällen gick och jag var på middag med styrelsen och fick allt ondare så väl hemma ringde jsg 1177 för att höra om tid tills lördags morgonen vilket tyvärr inte gick. Så när lördagsmorgonen kom hade jag varit tvungen att ta luftrörsvidgande på natten för att kunna andas och vid detta laget var halsen som ett öppet sår som jag inte kunde görs något åt. Att äta en macks tog evigheter eftersom jag var tvungen att tugga varje tugga tills det var passerat för att om möjligt kunna svälja. Men när jag ringer 1177 säger hon bara att det är bara att avvakta tills måndag dom tar bars akuta ärenden över helgen. Vad är då min hals om inte akut! Nu kommet natten till söndag som är en pers utan dess like! Kan inte svälja kan inte dricka kan inget utom att försöka amputera halsen. Ringer och tjatar att jsg MÅSTE få träffa en läkare. Och tjejen i telefonen suckar och ger mig en tid. Väl på plats tar det 10 minuter av deras dyrbara tid att konstatera att jag har halsfluss med streptokocker och får penecillin. Doktorn som var i min ålder säger att det var en väldigt ful hals illröd och med blåsor. Behöver jag nämna att det gjorde satans så ont. Oj glömde jag säga att det var bara jag som patient där!
Men nu har jag blivit mycket bättre inte riktigt bra men stor skillnad. Lider dock av att öronvärken inte släpper men nu har min älskare mamma sagt att jag ska ha fetvadd i örat så jag provar om det hjäper.

Men över det mest fachinerande: vi har snö!!!! Såååååå härligt! Fast än att jag älskar snö och vinter hoppas jag att den försvinner så vi hinner få tillbaka staketet innan det är försent. Vi har idag fått takstolar på plats och vindskydden mot parkeringen. Nu fattas bara taket som jag hoppas kommer komma innan veckan är slut. Måste få ut allt från garaget så bilen får komma in i värmen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar