måndag 25 maj 2009

Ny vecka

Efter att ha varit ledig nu i fyra härliga dagar är det nu åter dax för arbete. Det har varit ljuvligt skönt att vara ledig, synd nog har vi varit lite halt krassliga allihopa, Alice har haft feber i 2 ½ dag och micke och jag har vait snoriga och hostiga. Men det var nog bara bra för vi har verkligen tagit det lungt och mera njutit av ledigheten än ägnat sig åt en massa måsten. Micke har jobbat varje dag utom lördagen så Alice och jag har haft mycket kvalitets tid tillsammans.

Var på ICA Plus och köpte blommor på den årliga traditionen dom har. Verkligen fina blommor. Lördagen så skjutsade Micke jocke till Byggmax för att köpa virke och det resulterade i att bilen gick i "baklås" gick inte att öppna med dosan längre och när dom öppnade med nyckeln gick larmet hela tiden!!! Så troligt vis så har stöldskyddet i bilen låst sig och vi kan inte öppna det...
Fick hjälp av Janne att bogsera hem bilen och nu är det bara att bogsera ner till Gösta Samuelson idag, dollar tecknen flyger $$$$$$$...Vill inte se den räkningen!

Var sedan på Ingegerds 40år fest på kvällen och det var trevligt med lite roligheter efter allt med bilen. Hade jätte trevligt, både Micke och jag var nyktra drack en öl var till maten. Mycket skönt! Gick hem vid 22-tiden och det var lagomt, Micke skulle upp och jobba och jag skulle få sova ut ensam!!! Alice sov hos mormor. Var riktigt skönt att vakna och rå om sig själv bara!

Men nu ska jag ta kaffe och sedan titta i min "att göra hög".

Tjopptjopp

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar