måndag 13 april 2009

Då var det dax...

Vaknade halv 12 inatt av att Alice kom in till oss och då kom det som jag har funderat ganska länge på att det inte har kommit; KRÄKAN! Hon kräktes upp på vår gångmatta i sovrummet, alldeles rött av jordgubbarna som hon åt. Tur i oturen var att hon kräktes på mattan för det stänkte inte så mycket utan det stannade mer centrerat. In i badrummet och tvätta av lill stumpan. Sedan la hon sig vid pappa och jag tog och skrubbade ren mattan. Men hon vart inte så ledsen utan det gick bra. Micke gick ner och la sig på soffan så Alice fick sova hos mig utan att vi skulle flyta bort i värmen.

Natten gick bra och jag trodde att det var över men sen blev hon mammig och ville bara sitta i soffan i mitt knä så vid halv tio kom det, kaskaden i mitt knä...hon hade klagat på ont i halsen och när hon sedan började host trodde jag att det var någon förkylning men det har förmodligen bara stått henne upp i halsen. Stackars liten! Bara att klä av oss och in i duschen för oss båda, sedan somnade hon i mitt knä i en och en halv timme. Men när hon sedan vaknade var det lungt, hon har ätit smått hela dagen och druckit lite försiktigt och det har gått bra, vid halv 6 var hon i sitt esse och verkade inte som hon varit sjuk.

När jag har tänkt har jag funderat när hon var kräksjuk sist och det var när hon var lite över ett år i januari 2007, så vi har haft väldig tur som har klarat oss så långt. Men denna sväng var vid närmare eftertanke inte magsjuka för hon åt grönsaker igår som inte var frecha och innan vi såg det hade hon hunnit äta ganska mycket...

Så det var våran annandag påsk, suttit i soffan i princip hela dagen utom när jag sprungit och bytt maskin och hängt från kaskaden även nallen behövdes få en upp frechning efter att ha varit på plats vid fel tillfälle...

Nattinatti

1 kommentar: