måndag 20 september 2010

Äntligen måndag

Eller inte...kan ses på flera olika vis. Skönt att en ny vecka med nya möjligheter börjar men tråkigt att helgen och ledigheten är slut.
Men idag ska jag dra mig ner på stan och för en liten lunchdate med kära Eva, ska bli sååå kul.
Trots att vi har arbetat ihop hela sommaren så känns det som att vi inte har setts på flera flera vecka. Ska bli skönt att sjunka ner i sofforna på Waynes och bara vara. I like!
Alice är med sin trevliga dagmamma som varje måndag går till skogen för att se över och fixa med deras naturruta. Så mycket skoj och så mycket roligt som dom har för sig önskar jag att jag hade varit med om som liten. Men nu gick inte jag hos någon dagmamma eller på dagis, förutom ett halv år som jag gick hos en dagmamma som jag grinade floder varje gång mamma lämnade mig. Så jag har hade efter det privileget (på den tiden iaf) att ha en pappa som jobbade skift och en mamma som arbetade deltid så vi barn vara hemma och lekte och hade det bra. När både mamma och pappa var på jobbet var det mormor och morfar som bodde i kvartert bredvid som vi var hos. Det var verkligen annat förr och eftersom jag är uppväxt dom tidiga åren i en lite by så var alla hemma och det fanns alltid någon att leka med. Det var inte som idag när lekparkerna på gårdarna är tomma mellan 9-14. Men tiden förändras och det är inget fel med det. Men jag är den mamma som så mycket som möjligt har Alice hemma för att hon ska slippa gå alla dagar. Är jag ledig eller som nu anställningslös så är det så skönt att hon ska slippa vara borta jämnt. Men dom dagar som är extra får hon gå så hon får vara med om det roliga. Imorgon har dom mulle och det är något stort för henne, hon är i år ett mullebarn och det är riktigt roligt. Förra året var hon knyttebarn men i år är vår lilla tjej störst hos dagmamman så då är man mullebarn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar