fredag 21 augusti 2009

Upp som en sol...

...ner som en pannkaka, är precis vad jag känner nu! Allt som har flutit på så bra hela tiden har tagit en vändning till ovisshet igen. Pratat med CSN och de har tydligen nya regler vad gäller studielån och det innebär att nu när dom räknar lånet i veckor och inte i terminer längre så har jag inte veckor som täcker tre år!!!!! När jag pratade med dom före jul så var det inga problem men nu så är det andra bullar. Varför ska det jävlas när man väl hittat in på en väg som man vill gå? Men som alltid finns det två val och två vägar och tydligen så var den ena vägen kort och inte menad för mig. Ska tydligen gå på den väg som jag känner igen sedan tidigare som kommer vara kantrad med nya utmaningar och nya fallgropar. Jag tror att allt händer av en anledning det finns alltid en mening i det som händer och sker även om det för stunden känns obegripligt och orättvist så finns det en ljusning längre fram. Men tills jag ser den ljusningen ska jag rikta in mig på att ta dagen som den kommer och försöka att inte oroa mig över morgondagen. Nu idag ska jag lägga energin på Robin och hans konfiration imorgon.

"Herrens vägar äro outgrungliga..."

1 kommentar:

  1. Vad tråkigt att CSN ska bråka med dig!! Va är det för utbildning du tänkt dig? Kikade på Hig men hittade ingen PA :-)
    Hoppas ni har det bra trots allt.

    Heléne.

    SvaraRadera