måndag 24 augusti 2009

PANG...

...och där gick starskottet för skolstarten, känns helt rätt och det ska bli så kul och spännande. Har allt klart nu inför första "riktiga" föreläsningen imorgon. Har haft introduktion till hela programmet idag. Känns som jag har kommit hem igen när jag kommet in på Hig, känns som jag alltid kommer att läsa lite olika kurser men det är ju så roligt. Hoppas att detta sätter sina spår i Alice så att hon läser vidare. Det är viktigt med en bra utbildning och det går inte att jämföra dessa studier med den obligatoriska skolgången som kändes som ett nödvändigt ont. När jag tänker på min skolgång är det konstigt att jag över huvudtaget har läst vidare. Jag som var knappt i skolan och som maskade så mycket det gick under den tiden och nu vill jag läsa självmant! Men alla kan vi ändra oss...

Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar