söndag 19 juli 2009

Sköna söndag

Idag har det varit just så där lungt och skönt som det ska vara på en söndag. Jag har varit i köket och hållt på hela dagen, tog en pause efter lunch och la mig på spikmattan och vilade och det var gudomligt skönt. Blir så mjuk i ryggen och så lungn i hela mig. Super! Har just nu en lasagne i ugnen som vi ska av njuta denna regn tung dag. Skönt med detta väder så att jag med gott samvete kan vara inne och dona med som jag har lust med just vid det tillfället.

Igår var vi till Jädraås och åkte ångtåg, riktigt roligt. Var flera år sedan som jag var dit så det var kul. Tåget har jag inte åkt sedan jag var barn och till Tallås där tåget stannar har jag inte varit på evigheter. Alice hade jätte roligt. Träffade på släkt i Tallås som jag inte träffat delar av på evigheter. Det var min morfars syster och hennes två barn, jätte kul. Kändes som att se morfar när jag såg henne för dom är så himla lika varandra.
Efter det bar det av till Mc Donalds i Sandviken och in på Trebekohallen och spelade bowling. Jag är riktigt urusel på det men det är kul ändå.

Nu ska jag sätta mig och ta det lungt i soffan meddans resten av familjen ligger uppe och tittar på tv.

Tjohej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar