fredag 6 augusti 2010

Fredag och jobb helg

Så här på fredags morgon och det är fint väder och det verkligen känns att det är freda i hela kroppen även om jag ska jobba hela helgen och inte kommer att känna av känslan att jag faktiskt har helg så är det ändå så härligt på något vis. Har av någon anledning tänkt mycket på min mamma igår kväll och idag och när jag kom ut detta väder poppade det upp en låt som min mamma och hennes bästa kompis Gunilla brukade lyssna på när dom var "unga" och vi små: " Freda kväll vilken härlig kväll, freda kväll när du och jag får va tillsammans". Det är så mycket låtar som poppar sedan barndomen ibland och idag är en sån dag.

Men det är inte bara mamma som har låtar som på minner om flydda dagar. En av pappas bästa låt är "Nattens Fjäril" med Sven Eriks.


Han brukar lyssna på den med sin bästa vän Owe som konstigt nog var gift med Gunilla en gång i tiden och jag kan villigt säga att deras dotter Malin är min bästa vän.

Och Malin denna är till dig:



1 kommentar:

  1. Tack snälla du. Det samma till dig Min bästa vän som jag vet att jag kan väcka mitt i natten. Och jag är rik på det bästa sätt som finns. Kram

    SvaraRadera