lördag 30 november 2013

Ullared

Torsdagkväll kl 22.00 gick avresan till Ullared. Det var jag och min vän Malin som åkte. 

Bra plats hade vi, längst fram fick vi sitta. Vi hade sagt till innan att vi behövde sitta långt fram pga åksjuka. Jag hade varit lite orolig innan till att åka buss så långt med min åksjuka men med tanke på att  åka nattetid i mörker och med postafen, åksjukepiller, så gick det galant.
Vi startade resan kl 22.00 vid Gävle busstation och efter ett stopp på 45 min vid Bränåsen så var vi framme vid Ullared kl 06.45 på fredagsmorgonen. Lite frukost i bussen och sedan var vi redo för att ta en varsin kundvagn och sedan bege oss för att köa. Dom öppnade inte förens kl 8.00 och vi stod i kö från 7.20 men det var skönt för huvudet med lite kyla efter en natt på buss och inget morgonkaffe...


Min kundvagn var svart nummer 6079, lika bra att knäppa kort på vagnen utifall den skulle komma på villovägar.



 
Väl inne så hade dom som tur var ett litet obemannat fik som vi kunde köpa kaffe i.
Sedan var det shopping för hela slanten. Tyvärr hade dom väldigt dåligt med barnkläder. Eller rättare sagt dåligt med kläder för min stora dotters smak. Men till den lilla tjejen fanns det väldigt dåligt men till henne hittade jag iaf mest med kläder.



Fika blev det efter några timmars shoppande och det var ju nästan så vi blev ruinerade...
Stor eloge ska dom ha för allt dom sålde på fiket fanns det deklarerat på om det innehöll nötter, ägg, mjölk osv.

När kl var 12.30 fick vi komma till bussen och lassa in grejor så det gjorde vi och sedan tog vi en runda till. Eftersom det var så mycket folk var det svårt att ta sig fram med vagnen så andra svängen vi tog hade vi bara en kundpåse. 

När det väl var dags för avfärd var kl 17.30 och det ljummade bra i benen så det var så skönt att få sitta länge. Sedan sov jag i stort sett hela vägen hem med ett stopp för mat vid tio tiden. Kl 02.30 landade vi åter i Gävle där det stod en förbeställd taxi som Malin fixat. Bara att kliva ut från bussen och in i taxin och sen in i hallen hemma så enormt skönt.
När kl var 03.00 låg jag i sängen hemma hos mina kära.
Så idag har det blivit en bara vara dag med inga måsten.

Nu ska jag dricka ur mitt glas vin och sedan gå upp och lägga mig å invänta en skön nattsömn.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar