onsdag 30 oktober 2013

Hur gjorde vi förr?

Tänk så fort all teknik går framåt. På bara 30 år har så mycket förändrats på både gott och ont. När jag var lika gammal som är A är nu alltså 7 år då kunde vi bara se två kanaler på tv:n i dag har vi hur många som helst. Telefonen satt fast på väggen med sladd vi hade ingen handenhet som idag. Tänk om någon sagt till mig då att när mitt barn är 7 år kommer hon ha en egen mobiltelefon som man kan surfa på. Surfa var ju heller inget som man kunde göra mycket mindre visste vad det var. Det fanns ingen dator så vem hade kunnat tro att vi i dag skulle ha mobiltelefon med internet. Å att vi skulle kunna ta med en platt surfplatta in på toaletten för att borsta tänderna samtidigt som jag kollar på TV4 play på Vikings för att jag missade det när det gick skulle vara helt otänkbart när jag var 7 år. 
Teknikerns under. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar