söndag 11 juli 2010

Stranden

Dagen till ära hade vi redan igår bestämt att vi skulle åka till stranden och sola och bada och det var en överlycklig tjej som vaknade imorse och ville raskt iväg. Så vi åt frukost och packade väskan för att bege oss mot stranden. Vi tycker mycket om att åka till stranden och kan ligga och sola och bada hela dagar men denna dag var inte en sådan dag. När vi kom fram och gjorde oss hemma stadda så blåsten det inte allt för trevliga vindar dom var kalla och inte ljumma som man önskar sig. Så vi var där i två timmar sedan begav vi oss hemöver, men med stopp vi graven i Bergby för att vattna åt mina älskade farmor och farfar sedan var vi till kära pappa och hälsade på. Hann även med att frisera gubben lite och det var behövligt för hann var så lång hårig nu. Hemma badade Alice med sin kompis Jonathan som vi hade tagit med oss och som hade så roligt tillsammans. Men det var inte allt för lätt för lill damen att somna för det var olidligt varmt i hela huset och inte är det lätt att koppla av och somna då.

Nu har jag på egen hand lagt in en ljudbok i iPhonen så nu kan jag lyssna och njuta när jag gör annat, så skönt att lyssna på böcker tycker jag. Men jag ska inte ta åt mig hela äran för kära Eva hjälpte mig förra veckna med att tala om hur jag skulle göra på utan henne hade jag inte kunnat göra det. Men jag tycker jag var duktig i alf. Munken som sålde sin Ferrari är boken jag ska lyssna på återkommer senare med hur bra den var. Har även i dag börjat på en bok att läsa på kvällen som heter Någon sorts frid och den är nog riktigt spännande. Bokrecension kommer inom kort.

Nu ska jag ta en dusch och sedan gå och sussa och önska att vi alla får en bra ny vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar