onsdag 19 juni 2013

Veet easy wax

Eftersom jag har väldigt håriga ben, som tur är ljusa hår, så är det ingen idé att raka dom. Rakar jag på morgon så är det stubb på kväll. Det enda som hjälper är att vaxa. Jag har provar flera olika sorters vax och den jag tyckt bäst om slutade dom sälja för många år sedan till min stora sorg. Så då det inte funnits något som varit värt att använda så har jag gått på salong och fått dom vaxade. Suveränt bra, snabbt och billigt. Men nu såg jag att veet åter igen lanserat denna smidiga vax så det var väl värt ett test. 
Veet easy vax. 


Problemet som jag har tyckt med vax på burk är att det är svårt att få till ett jämnt tunt lager samt att inte få vaxet för varmt. Detta är just vad som denna nya modell är så suverän på. Eftersom man sätter i vaxbehållaren i en behållare som har en strömkabel så blir det inte för varmt och jag bränner mig därför inte. Appliceringen är enkel och smidig. Det kommer ett tunt lager med rosa vax som luktar lite tjära blandat med bivax. Fördelen är att jag kan lägga på flera lager direkt på huden och sedan använda samma rimsa att ta bort bort håret med. 



Så här såg remsan ut efter endast ett drag. Fullt godkänt!
Det var inget kladd och eftersom vaxet blir ett tunt lager gör det inte heller allt för ont att dra bort. 
Resultatet  blev mycket väl godkänt. 
För att få bort vaxresterna på benen så finns det speciella våtservetter som medföljer som man gnider över benet. Denna verkar även lugnande för rodnaderna som uppkommer. 





Före Vaxning. 




Efter Vaxning. 

Kan varmt rekommendera den för er som vill vaxa hemma. 
Priset? Ja hela startpaketet kostar 349kr på maxi Ica. Vaxrefillen kostar ca. 110kr och den räcker till ungefär tre gånger för halva ben. Nackdelen är att remsorna går inte att rengöra så du behöver därför köpa flera vid senare tillfälle. 
Att gå på salong och vaxa halva ben kostar här i Gävle 225kr. Så det är av den anledningen prisvärt. 
Tidsåtgång? Ja det tog för mig ca en timme att göra men då tog det först 30 min innan vaxet var varmt och redo att användas. Efter att jag gjort första benet var jag tvungen att varma på den ytterligare i 10 min.  Nu var jag i badrummet och fixade och där har vi ingen ström så jag kunde inte ha den kopplad till ström hela tiden. Så själva vaxningen tog sammanlag 20 min. 

Summa sumarum är jag hel nöjd och rekommendera den varmt till de som är intresserad att prova. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar