fredag 13 januari 2012

Sjukhuset

Som jag skrivit tidigare så har min dotter ett dolt hjärtfel som gör att hon får hjärtrusningar som är över 260 slag/min.
I onsdags när hon var med skolan i pulkabacken så var det dags igen. Så läraren ringde mig så Micke och jag åkte och hämtade henne. Så var det bara att packa övernattnings väskan och åka till barnakuten.
Väl där så hade dom jätte svårt att sätta en infart på henne och hon grinade och skrek så vipps hade hjärtat återfått sin normala rytm. Hurra hurra!
När det blir gånger som är extra jobbiga för barnen kan dom få något extra och denna gång fick hon biobiljett och en biljett för popcorn och läsk. Jätte roligt tyckte Alice.
Stiftelsen Min stora dag är verkligen något bra och välbehövligt.

Men säg den lycka som varar för två timmar senare började hjärtat rusa igen och det var bara att åka tillbaka till akuten.
Denna gång så fick vi komma till HIA, hjärtintensiven, och då fick hon intravenöst medicin som får hjärtat i normal takt igen. Sen fick vi förvånansvärt nog åka hem, annars har vi alltid fått vara kvar över natten för att se så att det slår rätt.
Men i allt så är det skönt att komma hem även om det är en enorm trygghet att vara kvar.

Men nu har vi vilat en dag och idag har hon fått vara i skolan.
Nu inväntar vi en kallelse till Uppsala för operation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar